روش‌های انتقال وجوه ارزی به ایران

روش های انتقال ارز به ایران
  • 3594 بازدید
  • 0 نظر
  • 21 خرداد 1399
  • نوشته شده توسط تیم تولید محتوای یک پی

روش‌های انتقال وجوه ارزی به ایران

روزانه حجم زیادی از حواله در ایران و جهان در حال نقل و انتقال است. صحت این گزارش را با گذراندن مدت کوتاهی در بانک می‌توان فهمید. امروزه هر فردی در ایران برای انتقال پول با حجم کم به سراغ اپلیکیشن‌های اختصاصیِ بانک‌ها یا به سمت نزدیکترین کارتخوان (POS) به محل سکونت خود، یا در ابعاد بزرگتر به طرف شعب بانک‌ها می‌رود؛ اما اگر زمانی برسد که فردی بخواهد وجه مورد نظرش از فردی در خارج از ایران دریافت کند باید چه کاری انجام دهد؟ در این مقاله از روش‌های انتقال وجوه ارزی به ایران را بررسی خواهیم کرد.

یکی از روش‌های انتقال پول که از گذشته تا به حال در میان مردم باقی مانده، مراجعه به بانک است. این روش پرداخت بین المللی امنیت بالایی را برای مشتری به سبب واسط‌های امین تضمین می‌کند. کارمزد دریافتی معمولا 5درصد از مقدار کل پول است. این فرایند حداقل در 5روز کاری صورت می‌گیرد. به همین علت انتقال از بانک برای کسانی که به‌دنبال انجام این عملیات در مدت زمان معمولی هستند، شیوه ی محبوبی است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی راهکارهای بهتری معرفی شده است. در ادامه به اختصار، هر کدام از آنان را شرح می‌دهیم.

 

روش های انتقال ارز به ایران با پی پال

روش های انتقال ارز به ایران با پی پال

 

پی پال PayPal

این سیستم آنلاین، انتقال پول را از طریق ایمیل با ساخت کیف پولی الکترونیکی مهیا می‌کند. به‌همین علت، دو طرفِ انتقال دهنده و گیرنده باید حسابی در پی پال داشته باشند که در واقع یکی از معایب پی پال و محدودیت‌های مهم آن محسوب می‌شود. برای انتقال وجه ارزی باید هر فردی تنها شماره همراه یا ایمیل فرد مورد نظر را داشته باشد. در این شیوه باید در نظر داشت که تبدیل پول منتقل شده از کیف پول پی پال به وجه نقد زمان‌بر است، پس برای کسانی که نیاز به وجه نقد دارند مناسب نیست. گستره ی استفاده از پی پال هر روز بیشتر می‌شود. اما کشورهایی که در لیست تحریم از سوی ایالت متحده قرار دارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند. ایران نیز به علت تحریم از این قابلیت محروم است.

بیشتر بخوانید:  کپی تریدینگ (Copy Trading) یا معاملات رونویس

 

روش های انتقال ارز به ایران با سوئیفت

روش های انتقال ارز به ایران با سوئیفت

 

سوئیفت SWIFT

سیستم ارائه دهنده خدمات مالی سوئیفت در فضای بانکی عمل می‌کند. این بستر، امنیت بالایی برای مشتریان خود پدید آورده است. انتقال‌دهندگان از سمت بانک‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند، حواله مورد نظر خود را با هزینه مطرح شده به کشور مقصد منتقل می‌کنند.

هزینه کارمزد به‌صورت مستقل دریافت می‌شود یا به شکل کسر درصدی از پول صورت می‌گیرد که نسبت به شیوه‌های دیگر گران‌تر است. فرآیند انتقال در چند روز کاری، حداقل 3روز انجام می‌شود، به همین خاطر افرادی که سرعت عملیات انتقال پول برایشان حائز اهمیت است به سمت آن نمی‌روند. سوئیفت هم در کشورهای تحریم شده از جمله ایران اجازه ی فعالیت ندارد.

 

روش های انتقال ارز به ایران با وب مانی

روش های انتقال ارز به ایران با وب مانی

 

 وب مانی WebMoney

خدمات پرداخت الکترونیکی وب مانی همانند پی پال است. این سیستم آنلاین از طریق حسابی با ارسال کد محرمانه به اشخاص اجازه فعالیت میدهد. افراد می‌توانند کیف پول مختص ارز خود را بسازند، زیرا وب مانی اجازه ساخت کیف پول را بر مبنای نوع ارز مورد نظر به مشتریان ارائه می‌دهد.

کارمزد دریافتی از سوی این درگاه پرداخت بین المللی در هر کیف پول، متنوع و برای هر کدام حداکثر کارمزد تعریف شده است. رشد وب مانی را باید مدیون سرعت و امنیت بالا همراه با کارمزد تقریبا پایین دانست؛ اما متاسفانه وب مانی ایران را به علت تحریم از سوی ایالت متحده آمریکا، از استفاده آن منع کرده است.

 

 

روش های انتقال ارز به ایران با وسترن یونیون

روش های انتقال ارز به ایران با وسترن یونیون

 

بیشتر بخوانید:  شتاب‌دهنده کسب‌وکار

وسترن یونیون Western Union

این سامانه بدون نیاز به داشتن حساب بانکی، عملیات انتقال پول را در مدت زمان کمتر از دوساعت تا سقف 6000دلار به در خواست افراد انجام می‌دهد. شخص فرستنده باید پروسه انتقال را از طریق نمایندگی این شرکت جلو ببرد، به همین علت علاوه بر وجه مورد نظر، داشتن مدارک شناسایی الزامی است. نمایندگی‌های وسترنیونیون در سرتاسر جهان در حال فعالیت هستند، ولیکن نمایندگی آن در ایران به علت قرار داشتن کشورمان در لیست سیاه، مجاز به فعالیت نیست.

 

راهکار یک‌پی برای انتقال وجه به ایران 

انتخاب استفاده از هر کدام از روش‌های بالا فارغ از تحریم ایران به اهمیت پارامترهایی همچون سرعت، امنیت و کارمزد باز می‌گردد؛ زیرا هر کدام از عوامل گفته شده در هر روش متفاوت عمل می‌کنند.

با استفاده از پلتفرم پرداخت بین المللی یک پی میتوانید وجوه و درآمد های بین المللی خود را از مشتریان و کارفرمایانتان در خارج از کشور دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد صفحه دریافت وجوه و درآمد های بین المللی را مشاهده کنید.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب

نظرات
loading

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک گذارید

    آخرین اخبار