دورکاری یا فریلنسینگ و 10 شغل پر درآمد آن

  • 3198 بازدید
  • 0 نظر
  • 21 خرداد 1399
  • نوشته شده توسط تیم تولید محتوای یک پی

 

اگر به فکر فریلنسر‌شدن و دنبال فرصت مناسب هستید، بهتر است بدانید بهترین زمان همین الان است. هر چه زودتر وارد حوزه کاری مورد علاقه خود شوید و مهارت و تجربه بیشتری کسب کنید، بدون تردید در آینده نه‌چندان دور به درآمد بالایی دست خواهید یافت. اما اگر نمی‌دانید به چه کاری علاقه دارید و به‌دنبال پیدا کردن شغل‌های پردرآمد فریلنسینگ و دورکاری هستید تا از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، با ادامه این مقاله از یک پی همراه باشید تا شما را با ۱۰ شغل پردرآمد فریلنسینگ آشنا کنیم.

 

استفان کسریل (Stephane Kasriel) مدیرعامل یکی از مشهورترین وبسایت‌های دورکاری یعنی آپ ورک (Upwork) می‌گوید: آمارهای ما نشان می‌دهد بسیاری از متخصصین امروزه ترجیح می‌دهند که ساعت کاری منعطف‌تری داشته باشند و به طور آزادانه کار کنند. به این معنی که فریلنسرها دیگر مثل گذشته آدم‌های تازه کار نیستند و با سابقه درخشان و مهارت بالا تصمیم می‌گیرند از طریق دورکاری به کسب درآمد بپردازند. این موضوع یک فرصت فوق‌العاده را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا با پرداخت دستمزد بیشتر بتوانند به فریلنسرهای با کیفیت کاری بالا دست پیدا کنند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که هدف بسیاری از کسب‌و‌کارها در مورد استفاده از نیروی کار فریلنسر، کاهش هزینه است و طبیعتا علاقه‌ای به پرداخت‌های بالا نشان نمی‌دهند. همچنین ماهیت فریلنسر بودن قابل پیش بینی نبودن آن است پس اگر هدف شما از فریلنسر شدن کسب درآمد است باید مدیریت زمان و مالی خوبی داشته باشید.

 

۱۰ شغل پردرآمد فریلنسینگ یا دورکاری

 

در ادامه قصد داریم به ۱۰ شغل پردرآمد فریلنسینگ در جهان اشاره کنیم. البته به این نکته دقت کنید که کسب درآمد از طریق فریلنسینگ به سابقه و مهارت هر فرد بستگی دارد، شما در هر شغل و تخصصی که دارید اگر بتوانید کار باکیفیت ارائه کنید می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. ما در اینجا فقط به برخی از مشاغل اشاره می‌کنیم که در بازارهای کار آنلاین مانند سایت فریلنسر، آپ ورک، کانتنت مارت و … با تقاضای زیادی روبرو هستند.

 

1-   توسعه دهنده وب (Web Developer)

بدون تردید یکی از بهترین راه‌های پولدار شدن از طریق دورکاری، تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب است. با وجود اینکه پروژه‌های کاری با دستمزد بالا اغلب به‌دنبال فول‌اِستک دِوِلوپِر هستند اما آشنایی با یک زبان برنامه‌نویسی هم می‌تواند در پیدا کردن پروژه کاری به‌شما کمک کند.

هر کسی می‌تواند با کمی مطالعه و هزینه، اصول طراحی وب را بیاموزد که معمولا برای انجام آن نیازی به حضور دائم در شرکت نیست. نکته مهم این است که اغلب شرکت‌ها به اهمیت داشتن یک وب‌سایت با کیفیت پی برده‌اند و شغل طراحی و توسعه‌ وب دارای تقاضای بسیار بالایی است.

  • به طور میانگین یک توسعه دهنده وب می‌تواند به راحتی تا ساعتی ۶۰ دلار درآمد داشته باشد.
بیشتر بخوانید:  فیشینگ یا کلاه‌برداری اینترنتی | راهکارهای پیشگیری از آن

 

2-   برنامه نویس

برنامه نویسی یکی دیگر از مشاغلی است که در بازار کار آنلاین از تقاضای بالایی برخوردار است. شرکت‌های زیادی هر روز محصولات و خدمات آنلاین را عرضه می‌کنند که برای ارائه آن‌ها از طریق وبسایت و اپلیکیشن، نیاز به برنامه نویس دارند.

بعضی از زبان‌های برنامه‌نویسی متقاضی بیشتری دارند و به همین علت حقوق پرداختی آن‌ها هم بالاتر است. برخی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حال حاضر عبارتند از: جاوا، پایتون، کاتلین و C++ .

فراموش نکنید مهارت‌های دیگر مانند آشنایی با SQL می‌تواند در پیدا کردن پروژه کاری به شما کمک کند. ما پیشنهاد می‌کنیم اصول یادگیری ماشین و بیگ‌دیتا را هم یاد بگیرید، این مشاغل در آینده تقاضای بسیار زیادی خواهند داشت.

  • متوسط درآمد برنامه‌نویس‌ها در بازار کار آنلاین در حال حاضر بین ۳۵ تا ۵۰ دلار در ساعت است و شما در صورت همکاری با یک یا چند شرکت بزرگ می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

 

3-   بازاریاب اینترنتی

بعضی از کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ثروتمند شدن به‌صورت آنلاین، بازاریابی اینترنتی است.

بازاریاب اینترنتی کسی است که به یک کمپانی یا برند کمک می‌کند تا به مخاطبان و مشتریان بیشتری دست پیدا کند. بنابراین شما به مهارت‌هایی مانند بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوایی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر مهارت‌های در حوزه دیجیتال، برای یک بازاریاب اینترنتی شدن نیاز دارید.

از آنجایی که همه‌ کسب‌و‌کارها برای دوام به مخاطب و مشتری نیاز دارند، وجود یک بازاریاب اینترنتی برای هر کسب‌و‌کاری ارزشمند است. شرکت‌های بیشتری هر روز به اهمیت این موضوع پی می‌برند و تقاضا برای بازاریابی اینترنتی در حال افزایش است.

  • به طور میانگین اینترنت مارکترها ساعتی تا ۵۰ دلار درآمد دارند و از آنجایی که همزمان می‌توانند با چند شرکت همکاری کنند می‌توانند درآمد خیلی بیشتری هم از این راه به دست بیاورید.

 

4-   مترجم

چند زبانه بودن و آشنایی با چند زبان برای هر کس یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. از آنجایی که کسب‌و‌کارها به‌دنبال مشتریان بین‌المللی هستند، برای برقراری ارتباط با مشتریان نیاز به مترجم دارند.

به‌عنوان یک مترجم شما باید بتوانید محتوای متنی یا صوتی را به زبان مورد نظر ترجمه کنید. همچنین شما می‌توانید با ترجمه زنده بین دو یا چند شخص که زبان یکسانی ندارند ارتباط برقرار کنید.

  • اگر شما قادر باشید به چندین زبان صحبت کنید مطمئن باشید کسب و کارهای زیادی در بازار آنلاین به‌دنبال شما خواهند بود. به‌عنوان یک مترجم به‌طور میانگین قادر خواهید بود تا ۴۰ دلار در ساعت یا حتی بیشتر به صورت دورکاری به‌دست بیاورید.

 

5-   متخصص امنیت (Security Specialist)

یکی دیگر از موضوعاتی که امروزه صاحبان کسب‌و‌کار خیلی به آن اهمیت می‌دهند، امنیت است. با توجه به حجم زیادی از حملات اینترنتی و هک شدن سایت‌ها و حساب‌های کاربران، محافظت از داده‌ها از هر زمان دیگری مهم‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:  معرفی معمول‌ترین اصطلاحات فین‌ تک

به‌عنوان یک متخصص امنیت وظیفه شما این است که از داده‌ها و اطلاعات کسب‌و‌کارها محافظت کنید، آسیب پذیری وبسایت‌ها را شناسایی کنید و در خصوص حفظ امنیت به صاحبان کسب‌و‌کار مشاوره دهید.

از آنجایی که همواره خطر حمله‌های اینترنتی توسط رقبا و هکرها وجود دارد نیاز به یک متخصص امنیت برای هر کسب و کار اینترنتی لازم و واجب است، بنابراین تقاضا برای این شغل همواره وجود دارد. اگر در زمینه امنیت سایت و شبکه تخصص دارید یا قصد دارید وارد این مسیر شوید آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.

  • در حال حاضر به طور میانگین متخصصین امنیت ساعتی ۵۰ دلار درآمد کسب می‌کنند. در نظر داشته باشید کمپانی‌های بزرگتر و باارزش‌تر حاضرند برای امنیت داده‌هایشان بیشتر از معمول هزینه کنند.

 

 

 

 

6-   مشاور حقوقی

بسیاری از وکلا، نمایندگان حقوقی و متخصصین خدمات حقوقی، برای اینکه ساعت کاری منعطف‌تر و درآمد بیشتری داشته باشند ترجیح می‌دهند به صورت شخصی فعالیت کنند. مشاوره حقوقی و افرادی که در زمینه قراردادها و معاملات به شما مشاوره دهند برای کسب‌و‌کار شما بسیار حائز اهمیت هستند.

فراموش نکنید مشاوره حقوقی کاری نیست که شرکت‌های بزرگ به‌راحتی به شما اعتماد کنند و شما نیاز دارید حتما یک سابقه کاری درخشان در شرکت‌های بزرگ و مشهور داشته باشید.

  • اگر یک مشاور حقوقی هستید که قصد دارید به‌صورت دورکاری فعالیت کنید یا تازه قصد وارد‌شدن به این حوزه را دارید، بهتر است بدانید همکاران شما در حال حاضر بین ۷۰ تا ۱۲۰ دلار در ساعت درآمد دارند و این کار یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسینگ محسوب می‌شود.

 

7-  ویرایش فیلم

ویرایش فیلم یکی دیگر از فرصت‌های شغلی است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. بهتر است بدانید در حال حاضر یوتیوب یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و کسب و کارها برای اینکه بتوانند مشتریان بالقوه‌ای که در یوتیوب وجود دارد را جذب کنند، حاضرند ویدیوهای با کیفیت تولید کنند.

برای تولید یک ویدیوی باکیفیت و تاثیرگذار که نشان‌دهنده کیفیت و ارزش برند یک شرکت باشد، استفاده از یک ویرایشگر حرفه‌ای لازم است.

اگر به این کار علاقه دارید و قصد وارد شدن در این مسیر را دارید، بهتر است بدانید ابزارهای افتر افکت (After Effect) و پریمیر (Adobe Premiere) از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش فیلم در جهان هستند که اغلب ویدیو اِدیتورها از آن استفاده می‌کنند.

  • ویرایشگرهای فیلم در حال حاضر به‌طور متوسط ساعتی ۳۵ دلار درآمد کسب می‌کنند. بدون شک هر چه کار شما بهتر باشد می‌توانید دستمزد بالاتری هم درخواست کنید.

 

8-  نوشتن محتوا

نوشتن محتوا از جمله مشاغلی است که از نظر تئوری هر کسی می‌تواند انجام دهد، اما به همین راحتی هم نیست، بسته به اینکه در چه حوزه‌ای قصد دارید فعالیت کنید، باید مهارت‌های مختلفی را به دست بیاورید. با این حال نیاز به ابزار خاصی ندارید و با آشنایی با زبان انگلیسی و مطالعه و تمرین در زمینه نگارش صحیح می‌توانید وارد این حوزه شوید.

بیشتر بخوانید:  دریافت درآمد از طریق QR code (کیو آر کد) یک پی

شکل‌های مختلفی از نوشتن وجود دارد. شما می‌توانید یک نویسنده محتوا برای یک وبسایت باشید یا یک کپی رایتر برای متن‌های تبلیغاتی. اگر در همه این زمینه‌ها مهارت کافی را کسب کنید، همچنین با ساختار شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل (Google Ads) و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) آشنایی داشته باشید، می‌توانید به یک محتوانویس توانا تبدیل شوید.

کسب درآمد در این زمینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، گاهی اوقات شما ممکن است با نوشتن یک مقاله در یک مجله مشهور چند صد دلار کسب کنید. گاهی هم ممکن است برای نوشتن مقاله تنها چند دلار به دست بیاورید.

  • به طور متوسط یک نویسنده محتوای حرفه‌ای می‌تواند تا ۵۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشد. نکته مثبت ماجرا این است که درآمد شما کاملا به سرعت، مهارت و توانایی شما در نوشتن بستگی دارد. اگر نیاز به درآمد بیشتری دارید با سرعت و مهارت بیشتری بنویسید.

 

9-  صدا پیشگی

حتما شما هم متوجه شدید که در چند سال اخیر تعداد پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی رو به افزایش است. اگر صدای خوبی دارید و با خواندن متون مختلف مشکلی ندارید می‌توانید از طریق صداپیشگی به کسب درآمد بپردازید.

در حال حاضر پروژه‌های زیادی در بازار آنلاین وجود دارد که نیاز به یک صدا پیشه دارند. از ویدیوهای معمولی گرفته تا شوهای رادیویی، گویندگی تبلیغات، ساخت پادکست و کتاب صوتی.

  • ممکن است در ابتدای کار درآمد زیادی از این راه به دست نیاورید اما با کسب تجربه و تقویت صدا و لحن خود می‌توانید حداقل ساعتی ۳۰ تا ۴۰ دلار درآمد داشته باشید.

 

10-طراح گرافیک

طراحی گرافیک یکی از محبوب‌ترین مشاغل دورکاری در جهان است. تقریبا هر کسب‌و‌کاری که در فضای دیجیتال یا حتی غیر دیجیتال فعالیت می‌کند نیازمند یک طراح گرافیک است. از جمله شاخه‌های طراحی که این روزها متقاضی زیادی دارد عبارتند از: طراحی رابط کاربری، طراحی وب، طراحی اپلیکیشن و موشن گرافیک.

با داشتن خلاقیت و دانش کافی نسبت به ابزارهای طراحی مانند فوتوشاپ، این‌دیزاین و ایلاستریتر شما می‌توانید به یک طراح گرافیک تبدیل شوید.

  • توجه کنید که عوامل مختلفی از جمله تجربه، دانش، مهارت و سابقه کافی روی درآمد طراحان گرافیک تاثیر می‌گذارد. به طور میانگین یک طراح گرافیک می‌تواند ساعتی ۳۵ تا ۵۰ دلار درآمد داشته باشد.

 

نکته پایانی

 

فراموش نکنید هیچ کاری ساده نیست و برای موفق شدن در هر کسب‌و‌کاری باید همواره دانش و مهارت خود را به‌روز نگه دارید. اگر به زبان‌های خارجی مسلط نیستید می‌توانید با یادگیری زبان‌ انگلیسی سطح درآمد خود را بالا ببرید. به راحتی می‌توانید در سایت‌های دورکاری و بازارهای کار آنلاین ثبت نام کنید، با کارفرماهای خارجی کار کنید، به صورت دلاری درآمد داشته باشید و با استفاده از لینک یک‌پی‌لینک و درگاه‌پرداخت‌شخصی درآمد بین المللی خود را به ریال تبدیل کنید.

اگر سوالی درباره دریافت درآمد بین المللی و نقد کردن آن در ایران دارید آن را کامنت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی سوالات شما باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب

نظرات
loading

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک گذارید

    آخرین اخبار