آسان ترین روش صادرات خرما چیست؟

  • 2746 بازدید
  • 0 نظر
  • 10 آذر 1399
  • نوشته شده توسط تیم تولید محتوای یک پی

مطالبی که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

صادرات خرما، مناسب و پرسود

انواع خرمای تولید شده کشور ما

راهی آسان برای صادر کردن خرما

یک پی چطور می تواند به شما در این راه کمک کند؟

 

شرکت­ های صادرات و واردات نقش بسیار مهم و قابل توجهی در اقتصاد یک کشور دارند. در سال ­های اخیر که تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی بوده است، نقش واردات کمرنگ ­تر و در مقابل صادرات نقش مهم­ تری را ایفا کرده است. شرکت ­های بازرگانی که فعالیت­ های مربوط به صادرات را انجام می دهند می توانند کالاهای مختلفی مانند لباس و پوشاک، مواد غذایی، ابزارآلات و وسایل صعنتی، کالای خانه و هر محصول دیگری که شما فکرش را بکنید صادر می­ کنند.

اما با توجه به منابع غنی مواد غذایی که در ایران داریم علاقه شرکت­ های بازرگانی صادرات مواد غذایی به سراسر دنیا است. اما این شرکت­ ها دارای مشتری­ های عمده در نقاط مختلف دنیا هستند که به­ صورت عمده خرید خود را انجام می­ دهند. شرکت­ های صادر کننده در ایران هم با باربری­ ها قرارداد دارند و کالا را از راه ­های مختلف مانند کشتی، هواپیما و راه ­های زمینی به مقصد موردنظر می­ رسانند. هزینه فروش محصولات هم به­ صورت حواله ­های ارزی انجام می­ گیرد. اما این روال کار شرکت­ های بزرگی است که چندین سال در این زمینه قدمت دارند. اگر شرکت­ های بازرگانی بخواهند کالاهای مختلفی را به­ صورت تکی صادر کنند شرایط چگونه خواهد بود؟ تمام چالش ­هایی که شرکت­ های بزرگ با آن­ ها روبرو هستند به­ احتمال زیاد شرکت­ های کوچک صادرات هم درگیر می­ کنند.

بیشتر بخوانید:  گردشگری سلامت (Medical Tourism) چیست؟

در این مقاله تصمیم داریم به صورت تخصصی در مورد صادرات خرما اطلاعاتی جامع ارائه دهیم. اگر شما هم تصمیم گرفته ­اید که روی صادرات خرما تمرکز کنید پیشنهاد می­ کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

  

 صادرات خرما، مناسب و پرسود

یکی از درآمدهای هر کشوری که می­ تواند به مقدار قابل توجهی ارز وارد کشور کند صادرات مواد و کالاهای مختلف است. یکی از کالاهای اساسی که از طرف کشور ایران صادر می­ شود و جزء پرطرفدارترین کالاها در سراسر دنیا است خرما می­ باشد. ایران جزء کشورهایی است که شرایط مناسبی برای تولید خرما مرغوب دارد و این کالای مرغوب را می­ تواند به سایر کشورهای مختلف صادر نماید.

شهرهای جنوبی کشورمان به­ خصوص بوشهر و خوزستان تنها با صادر کردن چیزی حدود 50% از خرمای تولید شده خود به کشورهای دیگر رتبه اول صادرات خرما را به خود اختصاص داده­ اند.

 

انواع خرمای تولید شده کشور ما در هفت دسته بندی کلی قرار می گیرد:

  • خرما مضافتی
  • خرمای استعمران
  • خرمای زاهدی
  • خرمای شاهانی
  • خرمای پیاورم
  • خرمای بکاب
  • خرماهای متفرقه

اما بیشترین میزان خرمایی که صادر می شود مربوط به نوع مضافتی تازه و خشک می باشد و خرمای پیاورم به عنوان گران ترین نوع خرمایی است که صادر می شود.

 

 

     راهی آسان برای صادر کردن خرما 

خرما یک کالای بسیار پرطرفدار در سراسر دنیا به شمار می رود و همچنین جزء پنج کالای برتر صادراتی ایران قرار گرفته است. این نشان دهنده اهمیت صادرات خرما و هم چنین پر فروش بودن این کالا است. اما به دلایل سختی صادرات خرما خیلی از شرکت ها طرف صادر کردن این کالای باارزش نمی روند.

بسته بندی های نامناسب که مناسب عرضه جهانی نیست، سخت گیری های گمرک در صادرات این کالا، وجود رقبا خارجی، نبودن تبلیغات جهانی و معرفی خرمای ایرانی در سطح جهان و عدم وجود شرایط درست نگهداری از خرما جهت از بین نرفتن و خراب نشدن خرما همگی مسائل و مشکلاتی است که شرکت­ های صادر کننده با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید:  درباره اینشورتک چه می‌دانید؟

اما شما می توانید با مقیاس کم، اما در سطح جهانی و بدون درگیر شدن با این گونه مسائل می توانید خرما را صادر کنید. فرض کنید یک ایرانی در خارج از کشور و در هلند زندگی می کند و می خواهد خرمای ایرانی را خریداری نماید. شما می توانید نیاز به خرما خانواده های مختلف را در سراسر دنیا برطرف نمایید.

برای این کار پیشنهاد می کنیم یک بسته بندی شکیل برای آن درنظر بگیرید. خرمایی که برای صادر کردن استفاده می کنید باید درجه یک و مرغوب باشد. حتی اگر فکر می کنید که نوع خرمایی که دارید در شرایط نامناسب خراب می شود می توانید روی محصولات فرآوری شده خرما حساب کنید. مثلا شیره خرما و چیپس خرما.

قدم بعدی نیاز است خود را به افراد در سراسر دنیا معرفی کنید می توانید یک وب سایت فروش اینترنتی خرما تاسیس نمایید و یا با توجه به نفوذ شبکه های اجتماعی در بین مردم دنیا، می توانید یک اکانت فعال در این رسانه ها ایجاد نمایید و عنوان کسب وکار خود را این گونه خود را مطرح کنید که ارسال خرما به تمام مناطق سراسر دنیا.

اما مسئله ای که به احتمال زیاد ذهن شما را به خود درگیر می کند این است که هزینه فروش خرما را چگونه باید دریافت نمایید. شما هم نیاز به یک درگاه بانکی بین المللی دارید که مشتری تان در هر جای دنیا و با هر واحد پولی بتواند خرید خود را انجام دهد و شما هم بدون زحمت و دغدغه پول خود را دریافت نمایید. برای آشنایی با این درگاه بانکی بین المللی با ما همراه باشید.

 یک پی چطور می تواند  شما در این راه حمایت کند؟

اگر شما یک وب سایتی برای فروش خرما خودتان ایجاد نموده اید و تصمیم گرفته اید که علاوه بر بازار موجود در داخل کشور، کالای خود را به خارج از ایران نیز بفروشید، و می خواهید درآمد خود را دریافت نمایید، لازم است یک تغییر کوچک اما مهم در سایت خود ایجاد نمایید، تا مشتری شما، فرقی نمی کند در کجای این کره زمین قرار گرفته است و چه واحد پولی دارد بتواند به راحتی از شما خرید و هزینه خرید را واریز نماید.

بیشتر بخوانید:  کرونا چه تاثیری بر فریلنسینگ داشت؟

این درگاه بانکی بین المللی توسط شرکت یک پی طراحی و ایجاد شده است. این درگاه توسط پلتفرم پرداخت یک پی روی سایت شما قرار می گیرد و زمانی که مشتری از خارج از ایران با واحد پولی متفاوت اقدام به خرید می­ کند بدون هیچ مشکلی می تواند هزینه را واریز نماید.

در صورتی که وب سایت ندارید باز هم یک پی برای شما راهکارهای دیگری دارد. می توانید از یک پی لینک ها استفاده نمایید. یک پی لینک یک صفحه اختصاصی است که برای هر یک از محصولات خود می سازید. این صفحه شامل آدرس اختصاصی (به طور مثال: www.yekpay.com/razavi-safron-50gr)، تصویر اختصاصی محصول شما و قیمت فروش به همراه درگاه پرداخت اینترنتی است که همگی بر بستر یک پی قرار دارد و شما می ­توانید بدون نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی و طراحی سایت از آن استفاده نمایید.

مشتری شما به واحد پولی خود قیمت کل خرید خود را مثلا 100 یورو است را واریز می کند. این پول به حساب مجازی یک پی شما واریز می گردد وسپس شما می توانید هر زمانی که مایل بودید، این وجه را به ریال تبدیل نمایید و به حساب بانکی خود واریز کنید.

یک پی به شما کمک کند تا فروش خود به مشتریان تان را افزایش دهید. شاید در ابتدای امر تعداد مشتریان خارجی شما کم باشد اما با توجه به تفاوت ارزشی که بین واحدهای پولی خارجی و ریال ایران است می تواند سود زیادی را برای شما بسازد. کمی بعد، تعداد مشتریان هم اضافه خواهد شد و شرکت کوچک خود را به یک شرکت صادر کننده مواد غذایی و خشکباری مانند خرما با مقیاس کوچک تبدیل کرده اید  و آن را رشد دهید. یک پی راهکار مناسبی برای کسب و کارهای کوچکی است که می خواهند مشتریان جهانی داشته باشند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب

نظرات
loading

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک گذارید

    آخرین اخبار