فرآیند اخذ مجوز پرداخت یاری چگونه است؟

  • 3474 بازدید
  • 0 نظر
  • 29 دی 1398
  • نوشته شده توسط تیم تولید محتوای یک پی

فضای کسب‌و‌کار روز به روز در حال گسترش است و روش‌ھای پرداخت جدیدی ظھور می‌کند،  بنابراین نیاز به یک بستر امنِ پرداخت در این حوزه احساس می شود. به ھمین منظور بانک مرکزی برای کنترل بھتر سیستم بانکی کشور، نھاد جدیدی برای تسھیل پرداخت‌ھای الکترونیک و مجوزی تحت عنوان پرداخت‌یاری را تعریف کرده است. از آنجایی که یک پی در سال ٩٧ موفق به دریافت مجوز پرداخت یاری از سوی بانک مرکزی جمھوری اسلامی ایران شد، در این مقاله قصد داریم در مورد مجوز پرداخت یاری بیشتر صحبت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرآیند اخذ مجوز پرداخت یاری چگونه است؟

با توجه به الزامات، ضوابط و فرآیند‌ھایِ اجرایی فعالیت پرداخت‌یاران و پذیرندگانِ پشتیبانی‌شده درنظام پرداخت کشور که توسط بانک مرکزی اعلام شده است، شرکت‌ھای متقاضی مجوز پرداخت یاری می توانند به منظور آغاز فعالیت خود در شبکه پرداخت الکترونیک کشور، طبق مراحل زیر اقدام کنند:

بیشتر بخوانید:  کپی تریدینگ (Copy Trading) یا معاملات رونویس

1. دریافت و مطالعه مستند از طریق بانک مرکزی جمھوری اسلامی ایران

2. مراجعه به یکی از شرکت‌ھای ارائه دھنده خدمات پرداخت مورد تأیید شرکت شاپرک و ارائه تقاضای مجوز پرداخت یاری

3. دریافت مستندات لازم از شرکت ارائه‌دھنده خدمات پرداخت

4. ارائه مدارک لازم مطابق با مستند بند ١ به انضمام مدارک مورد درخواست شرکت ارائه‌دھنده خدمات پرداخت

5. عقد قرارداد با شرکت‌ھای ارائه دھنده خدمات پرداخت

6. افتتاح حساب ویژه پرداخت یاری نزد یکی از بانک‌ھا یا مؤسسات مالی و اعتباریِ مورد تأیید بانک مرکزی جمھوری اسلامی ایران

7. عقد توافق‌نامه میان شرکت شاپرک و متقاضی مجوز پرداخت یاری

 

شرایط عمومی متقاضی پرداخت یاری

شرکت‌ھای ارائه دھنده خدمات پرداخت تنھا در صورتی اجازه انعقاد قرارداد با پرداخت یار را دارند که متقاضی از شرایط عمومی برخوردار باشد.

  • متقاضی پرداخت یاری باید در قالب شرکت تجاری در جمھوری اسلامی ایران و با موضوع مرتبط و شامل خدمات پرداخت به ثبت رسیده باشد.
  • ھیچ یک از اعضای ھیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متقاضی پرداخت یاری نباید دارای سوء پیشینه کیفری در نظام قضایی جمھوری اسلامی ایران باشند.
  • ھیچ یک از اعضای ھیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متقاضی پرداخت یاری نباید بدھی معوقه به نظام بانکی جمھوری اسلامی ایران داشته یا دارای سابقه موثر چک برگشتی باشند.

ھمچنین پرداخت یار موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمھوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌ھای وضع شده توسط بانک مرکزی بوده و درصورت تخطی پرداخت یار از این قوانین و مقررات، مطابق با آیین‌نامه‌ھای انضباطی متناظر با آن برخورد خواھد شد.

بیشتر بخوانید:  معرفی معمول‌ترین اصطلاحات فین‌ تک

 

مجوز پرداخت‌یاری 

شرکت سرمایه گذاری بین المللی ریبورویال کیش مفتخراست که با اخذ مجوز پرداخت‌یاری از سوی بانک مرکزی و شاپرک می‌تواند بیش از پیش در امر خدمت‌رسانی به مردم ایران موفق عمل و رضایت کامل و آسودگی خاطر شما را فراھم کند.

با توجه به هویت حقوقی شرکت یک پی از این به بعد به صورت مستقل و در قالب شرکت راهکار پرداز یک پی فعالیت می کند و در امور پرداخت یاری، شرکت ریبورویال کیش به عنوان پرداخت یار و با دامنه www.ribopay.com ادامه فعالیت می دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب

نظرات
loading

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک گذارید

    آخرین اخبار