۵ سایت فریلنسینگ محبوب برای فریلنسرهای ایرانی

  • 3303 بازدید
  • 0 نظر
  • 21 خرداد 1399
  • نوشته شده توسط تیم تولید محتوای یک پی

 

در سالهای اخیر به دلیل مسائل اقتصادی، تحریم‌های مختلف، روبه‌رو شدن سازمان‌ها با مشکلات عدیده مالی و … میزان امنیت شغلی کاهش پیدا کرده و بسیاری از شاغلینِ تمام وقت، شغل خود را از دست داده‌اند. همین موضوع باعث شد افرادی که دارای مهارت یا تخصصی بودند تصمیم بگیرند به‌صورت مستقل کار کنند و به‌دنبال فرصت‌های شغلی در بازارهای کار آنلاین باشند. در اصطلاح به این افراد که به صورت دورکاری و بدون اینکه در استخدام شرکت خاصی باشند به فعالیت و کسب درآمد می پردازند فریلنسر گفته می‌شود. پیش از این در یک پی به طور مفصل درمورد فریلنسینگ یا دورکاری صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم ۵ وبسایت محبوب فریلنسرهای ایرانی را معرفی کنیم که با عضویت در آن می‌توانید به هزاران فرصت شغلی در سراسر جهان دست پیدا کنید و درآمد ارزی داشته باشید.

سایت های فریلنسینگ محبوب

طبق آمار، این وبسایت‎ها در سال ۲۰۱۷ به صورت میانگین ۲۵درصد از نیروی کار خود را از نیروهای فریلنسر تامین کرده اند و هر سال این میزان افزایش می‌یابد. همین امر باعث شده است افراد بیشتری به‌دنبال عضویت در بازارهای کار آنلاین باشند. در ادامه ۵ سایت فرسلنسیگ محبوب برای فریلنسرهای ایرانی را معرفی می‌کنیم. پس با یک پی همراه باشید.

 

سایت فریلنسر

 

سایت فریلنسر Freelancer.com بدون شک مشهورترین پلتفرم برای انجام پروژه‌های فریلنسینگ و دورکاری محسوب می‌شود. سالانه بیش از ۴میلیون پروژه در فریلنسر دات‌کام ثبت می‌شود و بیش از ۳۸میلیون کاربر در این سایت عضویت دارند. بیشتر فریلنسرهایی که در سایت فریلنسر عضو هستند در رشته های آی‌تی و نرم افزار، طراحی، معماری، نویسندگی و محتوا فعالیت دارند.
اگر قصد عضویت در Freelancer.com را دارید پیش از این در یک پی به صورت مفصل این سایت را تحت عنوان فریلنسر دات کام بهشت فریلنسرهای ایرانی بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید:  معرفی ولث‌تک (wealthtech) به زبان ساده

 

سایت فریلنسینگ آپ ورک

 

سایت آپ‌ورک (Upwork) یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کار آنلاین در جهان محسوب می‌شود و اغلب فریلنسرها با آن آشنایی دارند. در واقع آپ‌ورک از ادغام ۲ سایت Elance و oDesk در سال ۲۰۱۴ به‌وجود آمده و طبق ادعای مدیران این وب سایت، بهترین پلتفرم فریلنسرینگ برای شرکت‌ها در زمینه استخدام و همکاری با مستعدترین متخصصان در سراسر جهان است.

بیش از ۱۲میلیون فریلنسر در سایت Upwork عضویت دارند و سالانه بیش از ۳میلیون پروژه با ارزش ۱میلیارد دلار توسط فریلنسرهای این سایت انجام می‌شود. دقت کنید که عضویت در آپ ورک رایگان است ولی ۲۰درصد از سود هر پروژه را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

 

سایت فریلنسینگ کانتنت‌ مارت

 

کانتنت مارت (ContentMart) یا همان سرزمین تولیدکنندگان محتوا، پلی میان دنیای خریداران و فروشندگان محتوا محسوب می‌شود. اگر قصد دارید محتوای سایت خود را برون‌سپاری کنید یا به‌دنبال شغلی در زمینه تولید محتوا هستید، پلتفرم کانتنت مارت مخصوص شما طراحی شده است. محتواهایی که در این پلتفرم ارائه می‌شود شامل محتوای وبلاگ‌ها، مقالات، محتوای وبسایت، توضیحاتT تصحیح و ویرایش محتوای متنی است. در ابتدا کانتنت مارت برای نویسندگان محتوا در هند راه‌اندازی شد، اما به سرعت فراگیر شد و اکنون فریلنسرها از سراسر جهان در این وبسایت فعالیت می‌کنند.

ContentMart پنجره‌ای از فرصت‌ها را به روی فریلنسرهای حوزه محتوا باز می‌کند به‌خصوص افرادی که به‌تازگی وارد این صنعت می‌شوند با استفاده از کانتنت مارت می‌توانند نامی برای خود دست‌و‌پا کنند و با ارائه محتواهای باکیفیت پروژه‌های سودآوری را به‌دست بیاورند.

همچنین کانتنت مارت برای کارفرمایانی که به‌دنبال نویسنده و کپی رایتر می‌گردند هم یک فرصت عالی را به‌وجود آورده است تا با بررسی کارهای انجام شده نویسندگان بهترین فریلنسرها را استخدام کنند. سیاست بازپرداخت همه وجه کارفرما در صورت بی‌کیفیت بودن کار انجام شده یا رعایت نکردن مهلت انجام کار، از مزایای کانتنت مارت برای کارفرماها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  مقایسه درآمد فریلنسرهای ایرانی و خارجی

 

سایت گورو

 

سایت گورو (Guru.com) یکی دیگر از سایت‌‎های محبوب برای فریلنسرهاست که ابتدا با نام (eMoonlighter.com) در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد. در حال حاضر بیش از ۳میلیون نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند. سایت گورو برای افرادی که در زمینه توسعه وب، معماری و نوشتن مهارت دارند یک بازارکار عالی محسوب می‌شود.

در عرض چند دقیقه می‌توانید یک حساب کابری رایگان به‌عنوان فریلنسر یا کارفرما در گورو ایجاد کنید و به فعالیت بپردازید. اما فراموش نکنید در صورت عضویت رایگان فقط ۱۰ درخواست کار در هر ماه می‌توانید برای کارفرماهای مختلف بفرستید در صورت نیاز به درخواست‌های بیشتر باید هزینه بپردازید.

 

سایت  تاپ تال

 

تاپ تال (Toptal) هم یکی دیگر از سایت‌های محبوب فریلنسرها محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ در سیلیکون‌ولی آغاز کرد. تاپ تال بر خلاف سایر پلتفرم‌های کسب و کار فریلنسینگ در انتخاب فریلنسرهای خود بسیار با دقت عمل می‌کند. در واقع عضویت تنها ۳ درصد از افرادی که برای حضور در تاپ تال درخواست می‌دهند موافقت می‌شود. در واقع سیاست کاری این سایت معرفی فریلنسرهای موفق به کارفرماهای برتر است.  تاپ تال بیشتر در زمینه مهندسی و طراحی نرم افزار فعالیت می‌کند و از آنجایی که صنعت برنامه‌نویسی هر روز با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شود به‌کمک تاپ‌تال برنامه‌نویسان نخبه از سراسر جهان می‌توانند در انجام پروژه‌های پیچیده کمک کنند. اگر فکر می‌کنید در زمینه طراحی‌و‌توسعه وب و نرم‌افزار مهارت دارید با عضویت در تاپ تال می‌توانید در انجام پروژه‌های چالشی و سودآور از شرکت‌های معتبر در سراسر جهان همکاری کنید.

بیشتر بخوانید:  مراکز گردشگری و رفاه حال گردشگران خارجی

در پایان به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید به‌صورت فریلنسینگ یا دورکاری به فعالیت بپردازید، سعی کنید ابتدا با انجام پروژه‌های کوچک و ارزان رزومه خوب و قوی برای خود دست‌و‌پا کنید. کم‌کم با کسب تجربه و آموختن مهارت‌های بیشتر می‌توانید کارفرماهای بیشتری را به خود جذب کنید و پروژه‌های گران قیمت‌تری را به‌دست بیاورید. همیشه پیش از بستن قرارداد حتما در مورد راهکارهای پرداخت هزینه با کارفرما به توافق برسید.

 

یک پی چگونه به فریلنسرها کمک می‌کند؟

یکی از نگرانی‌های فریلنسرهای ایرانی که به‌صورت بین‌المللی کار می‌کنند معمولا در مورد دریافت درآمد ارزی فریلنسری است. همانطور که می‌دانید اغلب روش‌ های پرداخت بین‌ المللی ایران را تحریم کرده‌اند و امکان نقل و انتقال ارزی برای فریلنسرهای ایرانی که حساب بین‌المللی ندارند ممکن نیست. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در حل این مشکل به فریلنسرها کمک کند.

پلتفرم آنلاین یک پی دریافت درآمد از خارج از کشور را ممکن می کند. فریلنسرها به‌کمک این پلتفرم به‌راحتی می‌توانند درآمد خود را از کارفرما یا شرکت‌های خارجی دریافت کنند. اگر در مورد نحوه استفاده از این خدمات سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی دارید، ما در یک پی منتظر خدمت رسانی به شما هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب

نظرات
loading

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک گذارید

    آخرین اخبار